W pierwszej kolejności należy uzmysłowić sobie jak ważną rolę pełni internet w życiu każdego człowieka. W ciągu ostatnich lat internet okazał się głównym miejscem dystrybucji usług, gównie poprzez ich łatwą dostępność i duży wybór. Również promocja w dzisiejszych czasach w większości mieści się w ramach internetu. Największe światowe marki inwestują ogromne środki w kampanie reklamowe w social media czy w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Google posiada aż 97% udziałów w wyszukiwaniach biorąc pod uwagę wszystkie wyszukiwarki na Polskim rynku. W miesiącu jest to aż 100 miliardów wyszukiwań! Należałoby też dodać, że aż 70% Polaków każdego dnia korzysta z internetu. Więc jak zaistnieć w Google?
Więcej niż 200 czynników ma wpływ na miejsce strony w wynikach wyszukiwania Google znajdzie się Twoja witryna. Wśród nich znajdziemy ilość linków, które prowadzą do Twojej witryny, jakość i unikalność treści oraz ilość słów kluczowych. https://docs.google.com/document/d/1guWh6Fr2XyI5ct6PlBh_yLpdB9uqS84N-UkltPsuCWc/ . Według statystyk nawet 90% ludzi korzystających z internetu zwraca uwagę tylko pierwszą stronę wyników i nawet 51% użytkowników wchodzi jedynie w pierwszą wyszukaną pozycję.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszystkie działania, mające na celu zdobycie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Działań tych dokonują specjaliści, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu potrafią skutecznie pozycjonować stronę internetową. Stale podlegające zmianom algorytmy Google powinny być nieustannie monitorowane tak, aby wybierać najlepszą możliwą strategię dla każdej witryny klienta. Najważniejsze jest to żeby wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli uporządkowanie wewnętrznej struktury witryny tak, aby zlikwidować wszystkie błędy, zwiększyć jej prędkość i uporządkować strukturę nagłówków.
-link building, czyli działania mające na celu promocję strony w jak największej ilości zewnętrznych serwisów internetowych poprzez jej linkowanie.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o jedyne w swoim rodzaju, wartościowe i posiadające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak ważne?
Znajdowanie się ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania Google to gwarancja większej rozpoznawalności marki, zaufania wśród klientów i realnego powiększania sprzedaży. Zacznij promocję w internecie i stań się widoczny!